موسس هلدینگ کهن چرم پویا در گفت وگو با ماهنامه سراسری همگام با اصناف مطرح کرد: صنعت کفش ایران در مسیر تحول بزرگ

دسته: گزارش
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 12 اکتبر 2021

“باتکاپ” اولین شبکه فروشگاهی فروش مستقیم تولیدکنندگان برتر کفش ایران
مقدمه: کفش نیوز: به اعتقاد بنده، خداوند متعال انسان را آزاد آفریده و از این رو در سال ۱۳۶۸ شغل آزاد را به شغل کارمندی ترجیح داده و کارم را با فروش کیف به سازمان ها، ادارات و نهادهای دولتی شروع و پس از آن به تولید روی آوردم؛ در سال ۱۳۷۵ وارد دانشگاه شده و بعد از آن ۳ برند “کهن چرم” ، “پارینه چرم” و ” نگل” را ایجاد کرده و ضمن ادامه تحصیل توانستم در مقطع دکترا رشته مدیریت استراتژیک فارغ التحصیل شوم؛ همواره مشغول تدریس بوده و مباحث مارکتینگ، بازاریابی، فروش، برنامه ریزی استراتژیک، برندینگ،هوش هیجانی و مشاوره کسب و کار شرکت ها را عهده دار بوده ام.
به گزارش پایگاه تحلیلی – خبری کفش نیوز به نقل از ماهنامه سراسری همگام با اصناف، اینها بخشی از سخنان دکتر روح اله هادوی نیا موسس “هلدینگ کهن چرم پویا” در گفت وگو با ماهنامه سراسری همگام با اصناف است.
نایب رییس و سخنگوی هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران در مصاحبه اختصاصی با صاحب امتیاز و مدیرمسئوول همگام با اصناف ضمن تاکید بر اینکه هر شرکتی به تدریج با کسب دانش و تجربه، رشد می نماید گفت : “کهن چرم” ابتدا یک برند بود که بعد از ثبت برند تبدیل به شرکت شده و تا سال ۱۳۸۳ به صورت صنفی و از سال ۱۳۸۳ به بعد به صورت شرکت فعالیت نموده و با افزایش دانش مدیریت، تبدیل به هلدینگ کهن چرم پویا شده و ۳ برند مذکور برای آن ایجاد شد.
مسئول کمیسیون مشاور ، آموزش و توسعه منابع انسانی جامعه صنعت کفش ایران در توضیح بیشتر برندهای زیرمجموعه “هلدینگ کهن رم پویا” ابراز داشت: برند “کهن چرم” مختص محصولات درجه یک، لوکس و نفیس با بسته بندی های عالی می باشد؛ برند “پارینه چرم” مختص طبقات متوسط و بالاتر شامل محصولات چرمی بوده و برند ” نگل” نیز برای طبقات متوسط و پایین تر جامعه که توان خرید محصولات چرم طبیعی را نداشته و خواهان کالاهای چرم مصنوعی لوکس هستند ایجاد شده است.
به باور دکتر هادوی نی ، هلدینگ “کهن چرم پویا” مجموعه کاملا پویا بوده و در تلاش برای ایجاد شرکت های اقماری است که مجموعه “باتکاپ” از مجموعه های ایجاد شده زیر نظر این هلدینگ می باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه واحدهای تولیدی در استراتژی قیمت گذاری و استراتژی توزیع و فروش دچار مشکل هستند خاطر نشان ساخت: معتقدم افراد یا هنر تولید دارند و یا هنر فروش و شاید هر دو کار را بتوانند به صورت همزمان انجام دهند ولی اساساً در یکی از این دو نسبت به دیگری قوی تر می باشند؛ با توجه به اینکه تولیدکنندگان قوی همواره مشکل توزیع و فروش داشته و از کانال مدرن فروش بی بهره بودند، مصمم شدیم با طرح باتکاپ” )بزرگترین بازار تولیدکنندگان برتر کفش، کیف و پوشاک چرم ایران ( و با بهره گیری از الگوی “فلو” ترکیه اولین شعبه ” باتکاپ” را در فضای بیش از ۲ هزار متر مربعی ایجاد نماییم.
نماینده جامعه صنعت کفش ایران در نمایشگاه امپکس، در توضیح بیشتر “باتکاپ” یادآور شد: “باتکاپ” شبکه فروشگاهی فروش مستقیم و بدون واسطه بوده که هیچ غرفه ای در آن وجود نداشته و همه به صورت کانتر و یا ویترین هایی است که محصول بالای آن و سایزها زیر آن قرار گرفته و افراد آزادانه خودشان اقدام به انتخاب محصول نموده و پس از آن به صندوق مراجعه می نمایند.
وی همچنین از حضور ۱۵۰ تولیدکننده برتر در “باتکاپ” خبر داد و افزود: سعی خواهیم کرد در “باتکاپ” به عنوان ویترین صنعت کفش ایران پذیرای توریست های خارجی و مقامات مسئول داخلی باشیم و تولیدکنندگان بتوانند محصولات را به نام خود و با برند خودشان به فروش رسانند؛ در واقع برای کسانی که برندشان به ثبت نرسیده کمک می کنیم تا اقدام به ثبت برند کرده و هویت ویژه پیدا کنند و ضمن افزایش
قدرت تولید با صرف هزینه کم صاحب زنجیره فروش مدرن شده و قدرت صادراتی پیدا نمایند.
دکتر هادوی نیا، تسویه حساب بین ۵تا ۱۵ روز و ایجاد درآمد مستمر را از دیگر مزیت های “باتکاپ” عنوان و اضافه کرد: ضمانت ۶ ماهه محصول و تایید آن در کمیته کنترل کیفیت از جمله شرایط ورود به “باتکاپ” می باشد تا بدین وسیله صرفا کالاهای با کیفیت تولیدکنندگان برتر به فروش برسد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص تبعات گسترش ویروس منحوس کرونا بر بازار کسب و کار اب راز داشت: کرنا ویروسی است که همه دنیا را درگیر کرده و ایران نیز از این امر مستثنی نمانده است؛ آنچه مسلم است این مساله می باشد که بایستی در فضای دیجیتال فعال باشیم که در این راستا همزمان با ایجاد فروشگاه دای ، فروشاینترنتی را در سایت batkap.com راه اندازی کردیم تا افراد هم از فروش حضوری و هم فروش اینترنتی بهره مند شوند.


موسس “هلدینگ کهن چرم پویا” در بخش دیگری از این گفت و گو به آیه ای از کلام الله مجید اشاره کرده و اظهار داشت : “ان مع العسر یسرا” بدون تردید همراه با هر سختی همیشه گشایشی وجود داشته و به نظرم هر مشکلی مساوی با یک فرصت است که باید از آن بهره مند شد.
وی اضافه کرد: مستحضرید که در ۳ سال گذشته واردات کفش ممنوع شده و از طرفی نیز افزایش قیمت دلار فرصتی طلایی شده برای اینکه تولیدکنندگان بتوانند ضمن تولید محصولات با کیفیت با قیمت مناسب اقدام به برندسازی ، توسعه تولید و صادرات نمایند.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال در خصوص ارایه راهکارهای پیشنهادی به دولت جدید تصریح کرد: در جامعه صنعت کفش جلسات کارشناسی زیادی برگزار می گردد و بدون تردید پتانسیل های عظیمی در صنعت کفش نهفته است و در واقع صنعت کفش ایران پایه چهارم اقتصاد ملی کشور به لحاظ اشتغال، توان تولید، صادرات و پتانسیل ارزآوری محسوب می گردد.
دکتر هادوی نیا تاکید کرد: هم اکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دلار صادرات کفش داریم که بیشتر چرم مصنوعی بوده و بایستی به سمتپ صادرات کفش های رویه چرمی و فاخر سوق پیدا کنیم.
وی همچنین از فعالیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر در صنعت کفش خبر داد و گفت: صنعت کفش ایران بدون نیاز به خارج ، کفش ۸۰میلیون جمعیت کشور را تامین می نماید که در صورت نبود این صنع ، بایستی ۵
میلیارد دلار هزینه شود تا کفش های مورد نیاز داخل از کشورهای خارجی تامین گردد.
وی با بیان اینکه کفش ایران همچون ورزش کشتی آزا ، ریشه در فرهنگ مملکت دارد تاکید کرد:جامعه صنعت کفش ایران و سایر اتحادیه ها و تشکل ها به عنوان بازوی خبره و مشاور برای توسعه این صنعت در خدمت دولت می باشد.
دکتر هادوی نیا در خاتمه این گفت وگو با تاکید بر اتحاد و همبستگی تولیدکنندگان ابراز داشت: همگی
بایستی دور هم جمع شده و متحد عمل نماییم چرا که همواره به این اصل معتقد بوده ام که ” آری به اتفاق جهانپ می توان گرفت”.


نوشته شده توسط:خبرگزاری کفش نیوز - 134 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاه ها